Embody doet altijd zijn best om ter allertijde met de best mogelijke intentie en integriteit te behandelen. Mocht het echter voorkomen dat jij niet tevreden bent over een behandeling en vindt dat je er onjuist gehandeld is dan vragen wij jou om de volgende stappen te ondernemen:
1. Bespreek je onvrede met mij persoonlijk. Hopelijk kunnen we er dan samen uitkomen.
2. Lost het gesprek niets op en wil je toch een klacht indienen? Deze kan zowel mondeling als schriftelijk (reactie@embody.nl) worden ingediend. Je ontvangt dan een ontvangst bevestiging. Vervolgens kun je zsm, doch uiterlijk binnen 6 weken, een officiele schriftelijke reactie verwachten.
3. Je kunt ook een onafhankelijke klachtenfunctionaris vragen om advies en ondersteuning bij het bespreken van je ongenoegen of klacht over Embody. Dit begint bij luisteren en ondersteunen bij het formuleren van de klacht. Ook zoekt de klachtenfunctionaris samen met jou naar passende oplossingsrichtingen.
Indien gewenst door klager en aangeklaagde bemiddelt de klachtenfunctionaris tussen beide partijen. Voor bemiddeling is instemming nodig van beide partijen. De klachtenfunctionaris zorgt voor hoor en wederhoor en behandelt informatie striks vertrouwelijk.
Embody is conform de wet WKKGZ aangesloten bij www.quasir.nl . Je kunt met hun contact opnemen voor klachtenbemiddeling.
4. Lost een bemiddelingsgesprek het probleem niet op, of ben je niet tevreden met de officiele reactie van Embody op jouw klacht? Dan kun jij terecht bij een onafhankelijke geschilleninstantie. De geschillencommissie doet een uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie kan ook een schadevergoeding toekennen.
Embody is aangesloten bij www.stichtingzorggeschil.nl
5. Voor klachten die onder de tuchtnormen (beroepscodes) binnen de complementaire zorg vallen, kunt u terecht bij Stichting Tuchtrecht Complementaire Zorg (TCZ). De beroepscodes van mijn beroepsverenigingen FAGT en de koepel RBCZ zijn hierin bepalend.
Een klacht indienen bij TCZ kan via de e-mail ingediend worden bij het ambtelijk secretariaat van de Stichting Tuchtrecht Complementaire Zorg. klachten@tcz.nu
Voor een verder uitleg van de klachtenprocedure kunt u terecht op de website van mijn beroepsvereniging de FAGT.
Save